U
srcu Jeep-a nalazi se vrlo snazan i pouzdan “Go Devil” motor. Snaga i obrtni
momenat morora sa L-glavom nesumljivo bio je jedan od glavnih razloga sto je Willys
dobio ugovor sa ministarstvom odbrane za proizvodnju jeep-a MB koriscenog u
Drugom svetskom ratu. Po danasnjim standardima nema nesto dobre karakteristike,
ali je po performansama daleko nadmasio motore Ford-ovog i Bantam-ovog prototipa.
Motor sa L-glavom tako je prozvan jer ima ventile u bloku, dok vecina
danasnjih motora ima ventile u glavi.Ovakav dizajn mu daje relativno mali profil,
jer je deo zahteva ministarstva odbrane zahtevao da vozilo bude sposobno da
prodje ispod prepreke od 3 ft visine.
Motor sa L-glavom imao je gusani blok i glavu sa tri lezerca lagera
radilice i mehanicke podizace. Go Devil motor je svoju slavu stekao u jeep-u MB
u Drugom dvetskom ratu.
Moror je
nastavio da se koristi u jeep-ovima posle rata CJ2A, Willys Wagon, Willys
Pickup, CJ3A, M38, DJ3A. Specifikacije ovih motora je neznatno razlicita
uglavnom zbog razlicitih karburatora i stepena kompresije. Motori korisceni
’45-’50 CJ2A i ’49-’50 CJ3A imaju slicne karakteristike.
L-Head
134 4 Cylinder |
|
Precnik cilindra |
3.125" x 4.375" |
Zapremina |
134.2 ci(2199cmm) |
Stepen kompresije |
6.48:1 |
Snaga (KS) |
60@4000rpm |
Obrtni momenat |
105@2000 |
Lagera radilice |
3 |
Ventili |
u bloku |
Karburator |
Carter WO-596S 1bbl downdraft |
Super Hurricane L-Head 226 I6
"Super Hurricane" 226 sa L-glavom motor ima gusani blok i glavu sa cetiri lezerca lagera radilice i stabilne podizace. Ventili su u bloku. Motor je koriscen u ranijim Willys-ovim vozilima, ali je prvi put uveden 1950-te u Willys kamionu. Willys Pickup i Willys Wagon koristili su 226 od 54' do 63'. Verzija sa stepenom kompresije od 7:3:1 bila je tih godina u ponudi.
Motor 226 koriscen 1954-1958 je ima malo vecu snagu od kasnijih modela.
Super
Hurricane L-Head 226 I6 |
|
Precnik cilindra |
3.94" x 4.375" |
Zapremina |
226.2 Cubic Inches |
Stepen kompresije |
6.861:1 |
Snaga (KS) |
115@3800rpm |
Obrtni momenat |
190@1800 |
Lagera radilice |
4 |
Ventili |
u bloku |
Karburator |
1-bbl Carter |
Motor
sa F-glavom 134 u liniji 4 cilindra bio je standardni motor u CJ5 i CJ6 jeep-ovima
od njihovog uvodjenja do 1971 godine. Ovaj motor je bio jedini motor koriscen u
CJ3B. Takodje se koristio i u Willys Wagon i Willys Pickup vozilims kokom
50'.Takodje je koriscen u FC kamionima.
Motorska komora morala
je biti redizajnirana da bi u nju stao Hurricane F-Head 134 I4. CJ5 I CJ3B
konstruisani su za ovaj motor.Cesto je moguce videti Hurricane motor u CJ2A i
CJ3A. Ako je ostao njegov karburator bilo je potrebno izrezati otvor na haubi.
Glavna razlika u modelima Hurricane motora je u kompresiji. Rani
modeli korisceni izmedju '50-'60 u Willys
Wagons, Willys Pickups, CJ-5s, CJ-3B ... imali su niski stepen kompresije.
Willys Pickup je samo ove motore koristio '50-'56 i '59.
Hurricane
F-Head 134 I4 |
|
Precnik cilindra |
3.125" x 4.375" |
Zapremina |
134.2 (2.199L) |
Stepen kompresije |
6.9:1 |
Snaga (KS) |
72@4000rpm |
Obrtni momenat |
114@2000 |
Lagera radilice |
3 |
Ventili |
u bloku i u glavi |
Karburator |
1-bbl Carter |